mercu kejayaan

mercu kejayaan
RASULULLAH BERSABDA: "SABAR ITU PADA PUKULAN PERTAMA" (RIWAYAT MUSLIM)

kisah dunia kita.

Assalamualaikum bloggers !! rindu. ehek. xdelah rindu melebih lebih..cuma memang dah rindu lama nak menari nari di blog nieh tapi aip. malaih tahap gaban hehe. >.<
hows your day dear bloggers??? tahu tahu. semua hari hari kita lalui tak sama kan.. sebab tulah saya tanya hehe.. erm whatever it is, REDHA..jangan nak menggelabah bunuh diri, pressure urself, eh nak kerat urat tangan lah haiyyaa.. erm im kinda happy if you guys would feel what i have been through all times,my life.. erm..*watwatmukatenang*... but it seem.. impossible ..right..ehek. best plak layan lagu kat blog gua nie.haha. *sorryangkatbakulsendiri*..
actually this two songs are my fev songs guys.
1) muhasabah cinta by edcoustic
2) broken angel by Arash

         Yang muhasabah cinta ni xtahulah kenapa, first time dengar lagu ni terus fall in love, macam tengah bermuhasabah sangat pasal cintaaa. tapiii.. bermuhasabah cinta sebab ... cinta manusia tidak seindah cinta kita kepada Allah :') .. im realised now. jika betul cinta manusia itu akan hadir dan betul betul milik ku, tunjukkan aku.. :)

         OKEYH. yang 2nd song pulak xpasti sangat mana dapat.. owh yahh.. gini, terdengar dekat satu blog nie.. blog yang dikendalikan oleh seorang wanita sebaya ku..tetapi membezakan kami adalah, dia dah kawen.. kawen muda.. alhamdulillah dikurniakan seorang cahaya mata puteri.. ^_^ im sooo happy.. even saya just usha je blog ni..xkenal pon..tapi dia such a kindddddd person i ever met. decided. this two songs will make my blog looks nice. auw.hee.

         OKEYH. sebenarnya dah lama xberblog, since february... macam2 berlaku kat negara kita, Malaysia yang aman lagi makmur.. peristiwa kehilangan MH370, politik sana sini ... paling menyedihkan saudara kita di Palestine, disasarkan peperangan terhadap mereka oleh pihak yang TIDAK bertanggungjawab, Zionis Laknatullah. mereka tidak berdosa, itu hak mereka,  Zionis yang memang penakut berperang atas dasar kecanggihan teknologi senjata perang etc tapi nilai dalaman mereka langsung tidak menunjukkan sikap keberanian.!!!!! ya Allah. berikanlah kemenangan kepada Palestine. Zionis terlalu takut keran mereka tahu suatu hari nanti Islam akan menang.. mereka berperang disebalik belakang dinding batu yang mereka bina yang dijadikan benteng bagi mereka untuk berperang.  Subhanallah.

         OKEYH. tanggal 17 july, baru beberapa hari, kita dikejutkan dengan berita kapal terbang MH17 yang terhempas di kawasan pro Russia, yang ditembak oleh pihak TIDAK betanggungjawab (Amsterdam ke Malaysia).. Russia xmengaku, Ukraine xmengaku... Malaysia mangsanyaaa..!

          Banyakkan peristiwa berlaku, ujian Allah yang diturunkan kepada kita yang mudah lalai dengan perkara duniawi. peristiwa yang berlaku plak sangat tragis, then sekelip mata kita melupakannya.. *termasukdirisayasendiri*... permainan dunia tidak akan pernah berakhir selagi khiamat tidak menghampiri kita. Wallahu'alam. sama samalah kita sebagai sebuah masyarakat yang majmuk di Malaysia, supaya sentiasa mendoakan kesejahteraan dunia. #PrayforPalestine #Pray forMH370 #PrayforMH17.

No comments: