mercu kejayaan

mercu kejayaan
RASULULLAH BERSABDA: "SABAR ITU PADA PUKULAN PERTAMA" (RIWAYAT MUSLIM)

Syawal 2014

assalamualaikum.. lamanya tak berblog setelah meninggalkan bulan ramadhan.. 
bukan tak nak berblog tapi masuk sahaja malam raya, pasti dekat rumah akan jadi sibuk.. bukan sibuk apa.. sibuk ke dapur.. untuk persediaan syawal pertama.. before thattt.. lupa lagi heee.. 

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN DAKU PINTA DARI NIK AISYAH.. =) 

hehe tengok tu, tengok tu, lambat ucap lagi.. tapi tak apa, kita masih di bulan syawal yang penuh barakah ini.. 

OKEYH. raya tahun ni alhamdulillah semua saudara belah umi balik ke kampung, Kuala Besut.. cuma saudara sebelah mama yang di KL tahun ni memang tak balik lah sebab ini tahun giliran beraya dirumah mentua mereka..hehe.. memang menjadi kebiasaan setiap tahun, akan bergilir gilir beraya pada hari raya pertama.. tapi don't worry, selagi saya masih single, masih meriah lagi.. haha.. tapi tulah esok esok saya pun mungkin macam tulah, ikut tradisi.. sepatutnya tahun ini akak sulong beraya di kampung mentuanya namun adalah tak dapat dielakkan, dia berjaya beraya di sini hehe.. yang keciannya akak third hehe.. beraya di kampung mentua dia.. nasiblah ye.. tapi raya kedua terus dia pecut lari balik besut hehe.. ^^'...
memang macam nilah kami.. xleh duk diam kat rumah mentua.. #sayapunmacamitukah??# hahawaitandsee ... dan saudara sebelah abah, alhamdulillah semua datang..  :D 

OKEYH. raya pertama kami tahun ni adalah SOTO. memang selalu jugak raya 1st buat soto, kalau tak nasi dagang terus.. tapi disebabkan akak third belum balik rumah lagi raya 1st, nasi dagang ditunda hehe..



OKEYH. raya kedua pulak juadah adalah NASI ARAB. nyum nyummlishhess.. saya sebenarnya tak gemar sangat nasi arab tapi pergh acar tomato umi punye macam sedap lain macam kan.. haha.. tibai lah masuk perut jugak.. nasi arab lupa plak nak snap picture.. xpe, kalau tak tahu, anda boleh tanya EN. GOOGLE hensem .... :)

OKEYH. raya ketigalah juadah yang dinanti nantikan oleh anak2 dan menantu dirumah ni... NASI DAGANG. abang2 ipar memang suka nasi dagang.. seminggu nasi dagang pon xpe haha.. memandangkan mereka asal dari negeri lain, so kat sana susahlah nak jumpa nasi dagang yang kawww gitu.. semestinya air tangan umi.. rugi betol lah kalau xbelajar kan.. huhu saya dah pandai buat nasinya ..nasi dulu okeyh.. sebab nak buat nasi pon leceh jugak .. nasi dagang ni kalau buat untuk 2 3 orang makan, rasa macam xberbaloi la jugak.. memang selalu akan buat paling kurang pon 1KG beras.. sebab tu kalau orang mintak buat nasi dagang, kena tahu berapa orang makan.. masak terus banyak baru rasa berbaloi.. tapi.. kalau dah suami anda mintak jugak nak dia sorang makan, boleh je buat hehe.. jangan derhaka katanya.. 


raya raya jugak, pemakanan jangan lupa untuk dijaga haha. ieyalah kita ni katanya raya setahun sekali.. bila jumpa macam2 hidangan tu, perghh terus nak tibai kan.. hati hati ye.. lagi2 tang daging, berlemak.. memang sedap lah masuk perut ye.. jangan sampai masuk hospital ye.. :) selamat hari raya. 

2 comments:

budak said...

selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin. best nya menu :)

Nik Aisyah said...

budak : selamat hari raya jugakk ^_^