mercu kejayaan

mercu kejayaan
RASULULLAH BERSABDA: "SABAR ITU PADA PUKULAN PERTAMA" (RIWAYAT MUSLIM)

Puasa makin hampir

cak... hehe.. assalamualaikum..
hermmmm taddaaa..puase da nak hampir tibakan..
bila dengar jer bulan puase, ape lagi terus ingat nak raya kan...
nak kumpul duet raya...hahaa..
tapi tu dulu la kan.. zaman kanak2.. beg duit mesti ade, untuk simpan duet raya la katakan..
haha..ad0i skang b0ley ke nak wat lagi?? um0 da 20 an ... b0ley la kan..
hehe..xdelahhh..sy xkisah...s0bs3..
hehe..orang kasi xkasi xpe, orang kasi lagi sy sukeee .. hewww..
^_^

 sesaje je nak membebel kat cnie..hehe..
2tahun lepas punye la ase xbez kerana sy kena berpuase penuh kat MATRIK ! 
KMPk...sedih kot time tu..
coz rindu nak puase kat umah..
tapi nahhhhh...memang thun lpas...b4 masuk u ...
berpuase penuh la kat umahh..hehe
then tahun nie pon puase kat..
alhamdulillah..hehe..TAPI...
tetibe sy rindukan puase kat matrik..
maknanya nak berpuasa kat U.. o0wh tidak ...
hati memang camtu..haha..
Allah da bagi masa cukup2 nya ada berpuase kat umah, ngade2 nak puase kat  
tmpat blaja...

hehehehe..bukan ape..
terasa bez lak berbuka puase ng kengkawan..
beli mkanan kat pasar ramadhan sesame..
hehe..pastu mkanan byk..kenyang....
terawih??? hehe.. pergi laa.. ^_^
tapi tula kan..sy xtawla..
tp mmg ade pngalaman berbuka ng kgkwan kt u...
time puase sunat...hehe..seronok..mkan sesame..
law adfe iftar tu...memang nk p la..:)
IGT puase bukan sesuka puase taw.. tu mmg wajib bagi kite..
insyaAllah macam2 nafsu kita boleh kawal..hehe..niat...
lillahita'ala...

okeyla..tu je kot...keep on reading..:D 
wassalam...

2 comments:

Ulya said...

jom sama2 kita tingkatkan ibadah di bulan yg mulia ini :)

moga2 kita sempat menyusuri ramadhan ini dgn penuh rhmat dan barakahnya ...

sang kancil said...

ulya..insyaAllah..:)