mercu kejayaan

mercu kejayaan
RASULULLAH BERSABDA: "SABAR ITU PADA PUKULAN PERTAMA" (RIWAYAT MUSLIM)
assalamualaikum wbt cinta..opss..^^
dah berpuase kan skang ? di bulan ramadhan yang penuh barakah..
jom perbanykkan amalan kita di bulan yg baik dan istiqomah..
hewwpp..sesaje jerp nak cite..
lepas berbuka ng family..adik sy yg termanje tuh aka ank bongsu..
tengah makan..ek xdela tgh makan..orang lain smua da siap,
tinggal umi, adik n saya jerp...hee
adiklaa dia wat statement
adik : umi, mesti susoh kea iman hok jadi imam maso waktu zohor n asar..
umi : bakpo dik ?
adik : iey0la, diorangkan pakai mike jgak sangkut kt baju, pastu mse zhor n asar kea bacaan 
dalam solat xley sebut kuat2..mesti susoh imam nop kawal, takut terkeluar soro kuat plop..
aku : *senyummm jerp* sambil berpndangan ng umi..
umi : hehe .. doh adik nok jadi imam dop ?
adik : errr...*blurr..
umi : ore laki keno jadi imam taw dop, paling2 lekeh pom jadi imam dale
keluarga sendiri ..xsemestinya keno g jadi imam kat surau ng orang rama...
(orang lelaki mesti jadi imam, paling2 lekeh pon jadi imam kepada family sendri)
aku : heheee..dengar tuhh adik :P
adik : *tengok aku...wat muke berlagak sambil senyumm lebar kat umi..aisshh
muke berlagak kasi kt aku, senyum lebar kasi kat umi...UNFAIR.
insyaAllah umi....^____^

p/s: betol tuh pe yg umi ku ckap...so lelaki muslim sejati..get ready of ur self..
hihi...fillah... =)
SELAMAT BERPUASE ! 

No comments: