mercu kejayaan

mercu kejayaan
RASULULLAH BERSABDA: "SABAR ITU PADA PUKULAN PERTAMA" (RIWAYAT MUSLIM)
JATUH CINTA DENGAN DIAA >.<

assalamualaikum... pon pon.. tgk tajuk tuhh.. woww.. woww dia dah ade boyprenn?? sape sape? dia suka sape?? jatuh tangga cinta kat sape?? stalk stalk.. huk4.. melampau u ollsss ~ hehe ^_^ astaghfirullah alazim.. hehee.. normal kan orang jatuh cinta.. itu fitrah manusia.. saling mencintai dan saling mengasihi.. ingin dicintai.. opss.. =)
cik fira , cik yaya busuk

dah dah dah... xdenye nak jatuh cinta nye.. hanya nak cite jer.. :)
semalam.. cam biase tengahari ambik umi kat sekolah.. sambil tunggu umi tuh, yela xde kije nak wat, ana memerhatikan budak2 sekolah kuar.. pelbagai ragam lah dak2 sekolah rendah nie, pengawas, budak biase semue bergaul.. tetibe teringat ana time sekolah rendah.. oww macam nia lah ana time dulu? tudung senget2.. eh >.< xsenget la..hehe.. biase la kan budak2... tapi comel pulak tengok diorang nieh.. berkawan memang xde batas.. senang kawan time tuh, coz perasaan cinta belom muncull..euww.. erk maaf.. =.=''..

pastu terpandang pada seorang budak laki nieh.. i guess pengawas pembimbing rakan sebaya (PRS), korang pon mesti penah kan?.. erk. =.=.. huhu then then.. erm ana pk mesti budak laki ni darjah 5/4 coz tengok cara dia.. dengan bersongkok.. baju purple.. berKOT.. wahh tetibe rase TER jatuh cinta.. eh eh eh.. pada perwatakan, pastu muka boleh tahan, ada potensi macho di masa dewasa :)..

sambil memerhatikan dia, terdetik dihati ana.. semoga dia menjadi yang soleh di antara yang soleh.. aminn ya robbalalamin.. =) moga dia macho dalam soleh.. jangan macho aje, perangai entah pape.. itu xmau yerp.. haa, ana terus memerhatikan gerak geri dia yang sopan tuh.. wah terpegun plak ana.. erm dia xperasan pon ana memerhatikannya.. tuuppp sekali, dia tengok ana, perghh mata ana terkejut dan jadi xtentu hala.. menggelabah.. terus tengok tempat lain.. perghh malu malu ..huhu eh eh eh boleyh plak gelabah ng budak kecik kan? see... xkira kecik besar orang tuh, asal soleh, pasti kita rasa malu ng diri kita kan.. =)

nak pesan, tengok orang tuh boleh, tapi janganlah tengok dan bercakap bersama hati dengan perkara-perkara kotor dan tidak elok..eg: mengutuk, mengumpat.. dosa dengan hati sangat bahaya.. so bila tengok orang tuh, even dia selekeh ke, doakan kebaikan untuk dia di dunia mahupon di akhirat.. =)
wallahu'alam..

2 comments:

acu said...

nik comel.. letak la chatbox.. boleh aq komen..org len pon blh komen..anyway, nice blog.. ^_^

sang kancil said...

thanks acu..will do :)