mercu kejayaan

mercu kejayaan
RASULULLAH BERSABDA: "SABAR ITU PADA PUKULAN PERTAMA" (RIWAYAT MUSLIM)

subhanallah...

salam manis diberi..assalamualaikum saudari/ra seIslam ku.. subhanallah.. tu tajuk sy tuliskn.. erm ase lame da xbUkak blog n xberblogging.. orang selalu kata kite law nak nasihat orang cermin diri sendiri dulu kan.. ya cermin diri sendiri dulu, baru la betul nak menasihati orang lain kan..huhu.. da cermin asenye, cermin pon da pecah tengok kita kan.,..hehe.. xpe, orang kata.. memang betul tapi.. hihihi~ 

 mesti ingat, kita semue manusia biase yang pasti ade kekurangannya..
mesti ingat, kite xde p0n yang seperfect yang anda mahu itu..tp yang baik itu ada insyaAllah..
mesti ingat, kita hidup didunia sementara jerp...hehe
mesti ingat, kite ni bersaudara, amalan tegur menegur n nasihat menasihati antara kite sangat lah digalakkan..
heheh... dan mesti ingat, mereka yang menegur itulah yang akan membimbing kite ke jalan jannah..hihi.. 
MESTI INGAT, kite hidup bersandarkan Al-quran dan As-sunnah..

nak jadi yang terbaik seperti Nabi Muhammad SAW tersangatla berliku jalannya tapi jadilah sebaik mungkin seperti beliau dan sebagai role model kite..hehe.. jgn igt artis jerp..ketuk pale kang.. ^^
para sahabat nabi antara golongan yang paling tabah mengharungi pelbagai rintangan yang timbul samada bersama Nabi atau tidak...
subhanallah...kentalnya jiwa mereka..terharu bila mengenangkan kembali kisah mereka...
jadikanlah mereka itu sebahagian daripada kekasih hati kita..
jadikanlah mereka penghias doamu kawan2..

namun lihat kembali ke alam dunia sekarang...subhanallah..betapa jahilnya kami ya Allah.. semua peneraju dunia terdahulu meninggalkan kami, kami lah pelapis yang terkini yang mesti merajui dunia sebagai mana para pemimpin kita terdahulu mengendalikan dunia..
ya Allah..tunjukkanlah kami jalan yang kamu redhai ya Allah..
bimbinglah kami dalam membimbing dunia yang sementara ini ya Allah..
bekalan di dunia adalah bekalan untuk menuju ke jannah Mu ya Allah..

Adakah kau lupa 
Kita pernah berjaya
Adakah kau lupa
Kita pernah berkuasa

Memayungi dua pertiga dunia
Menrentas benua melayar samudera
Keimanan juga ketaqwaan
Rahsia mereka capai kejayaan

Bangunlah wahai anak bangsa
Kita bina kekuatan jiwa
Tempuh rintangan perjuangan

Gemilang generasi yang silam
Membawa arus perubahan
Keikhlasan hati dan nurani
Ketulusan jiwa mereka berjuang

Sejarah telah mengajar kita
Budaya Islam di serata dunia
Membina tamadun berjaya
Merubah mengangkat maruah

video


subhanallah...:) perhebatkanlah naungan Islam dimata dunia ya para pelapis dunia yang akan datang, insyaAllah.. asif.. senyum sambil berazam baru..